jag säger bara. hejdå grundskolan. aldrig mer. och nu menar jag det! ;)

Hej Emma! :)
Här är min utvärdering. Förstod inte riktigt om jag skulle skriva om och ändra, eller bara renskriva... så det blev en blandning. ;) (antar att det blev det första i och för sig)
Personlig utveckling
Så här har det gått:
- Att komma i tid har jag blivit mycket bättre på! Känns dock som ett aningen mesigt mål, och det är något som jag inte borde skriva. Så hädanefter ska jag komma i tid, men strunta i att skriva det. ;)
Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Att bli klar med uppgifter i tid, men även försöka ligga steget före eftersom det både peppar mig själv och är ett bra mål, med tanke på att jag i så fall inte lär hamna efter!
Lära att lära
Så här har det gått:
- Jag har mot slutet utnyttjat passen och all arbetstid otroligt bra. Anledningen har förmodligen att göra med att jag blivit stressad över allt arbete och prioriterat bättre, men det har att göra med att jag tidigare varit dålig på att följa min planering och på så sätt hamnat efter. Dvs att jag sluppit stress om jag legat i fas redan från början.
Du frågade om jag jobbar bättre under press, och svaret är ja. Det insåg jag redan för länge sedan inom gymnastiken att jag behöver känna press och tillit för att jag ska göra olika saker. Känner jag ingen press blir jag inte motiverad eftersom att jag inte finner någon mening med att göra en viss sak, om jag själv inte är tillräckligt motiverad.
Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Planera, prioritera min arbetstid och vad jag behöver göra, samt följa min planering.
- Sätta upp rimliga mål och slutdatum samt ta en sak i taget.
Kunskapsutveckling
Så här har det gått:
- Så här mot slutet känner jag mig nöjd med mina arbeten och insatser. Det finns massa saker som jag skulle ha velat göra bättre, och även en del saker som jag skulle kunnat ha gjort bättre, tex förbereda mig mer innan matte prov och lägga ner mer tid på NO. Men jag har prioriterat annat, både fel och rätt, men jag känner att jag har  gjort vad jag har kunnat inom de flesta ämnesområden. I överlag är jag nöjd med vad jag har gjort i svenskan. Jag tycker väldigt mycket om att skriva och att prata och är otroligt nöjd över mina inlämningsuppgifter och redovisningar, dock har jag stressat en del som jag tidigare nämnt, pga dålig planering och för mycket vilja att göra flera olika saker!
Jag går inte ut 9an med de betyg som jag förväntade mig för några år sedan, men jag går ut med betyg som jag är nöjd med och jag kan glatt säga att jag för det mesta är nöjd med mina insatser som i huvudsak representerar mina betyg. Nationella har gått förvånansvärt bra i alla ämnen och jag lyckades få mitt första MVG i So, historia, på vårat sista prov. Jag har inte bara utvecklats kunskapsmässigt, utan även som person!
Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Hänga med från starten och satsa, ge allt hela tiden. Repetera det jag lär mig lite då och då. Ge saker tid och försöka hitta roliga/intressanta sätt att lära mig saker som jag annars kan tycka verkar ointressant och oviktigt. Lära mig att relatera och koppla ihop saker, så att det bli lättare att lära. Sist men inte minst, lägga ner mer tid på det som verkligen kräver tid. No och spanskan tex.
KLAR!!! KRAM PÅ DIG :)
Personlig utveckling
Så här har det gått:
- Att komma i tid har jag blivit mycket bättre på! Känns dock som ett aningen mesigt mål, och det är något som jag inte borde skriva. Så hädanefter ska jag komma i tid, men strunta i att skriva det. ;)
Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Att bli klar med uppgifter i tid, men även försöka ligga steget före eftersom det både peppar mig själv och är ett bra mål, med tanke på att jag i så fall inte lär hamna efter!

Lära att lära
Så här har det gått:
- Jag har mot slutet utnyttjat passen och all arbetstid otroligt bra. Anledningen har förmodligen att göra med att jag blivit stressad över allt arbete och prioriterat bättre, men det har att göra med att jag tidigare varit dålig på att följa min planering och på så sätt hamnat efter. Dvs att jag sluppit stress om jag legat i fas redan från början.
Du frågade om jag jobbar bättre under press, och svaret är ja. Det insåg jag redan för länge sedan inom gymnastiken att jag behöver känna press och tillit för att jag ska göra olika saker. Känner jag ingen press blir jag inte motiverad eftersom att jag inte finner någon mening med att göra en viss sak, om jag själv inte är tillräckligt motiverad.

Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Planera, prioritera min arbetstid och vad jag behöver göra, samt följa min planering.
- Sätta upp rimliga mål och slutdatum samt ta en sak i taget.

Kunskapsutveckling
Så här har det gått:
- Så här mot slutet känner jag mig nöjd med mina arbeten och insatser. Det finns massa saker som jag skulle ha velat göra bättre, och även en del saker som jag skulle kunnat ha gjort bättre, tex förbereda mig mer innan matte prov och lägga ner mer tid på NO. Men jag har prioriterat annat, både fel och rätt, men jag känner att jag har  gjort vad jag har kunnat inom de flesta ämnesområden. I överlag är jag nöjd med vad jag har gjort i svenskan. Jag tycker väldigt mycket om att skriva och att prata och är otroligt nöjd över mina inlämningsuppgifter och redovisningar, dock har jag stressat en del som jag tidigare nämnt, pga dålig planering och för mycket vilja att göra flera olika saker!
Jag går inte ut 9an med de betyg som jag förväntade mig för några år sedan, men jag går ut med betyg som jag är nöjd med och jag kan glatt säga att jag för det mesta är nöjd med mina insatser som i huvudsak representerar mina betyg. Nationella har gått förvånansvärt bra i alla ämnen och jag lyckades få mitt första MVG i So, historia, på vårat sista prov. Jag har inte bara utvecklats kunskapsmässigt, utan även som person!

Det här behöver jag arbeta vidare med:
- Hänga med från starten och satsa, ge allt hela tiden. Repetera det jag lär mig lite då och då. Ge saker tid och försöka hitta roliga/intressanta sätt att lära mig saker som jag annars kan tycka verkar ointressant och oviktigt. Lära mig att relatera och koppla ihop saker, så att det bli lättare att lära. Sist men inte minst, lägga ner mer tid på det som verkligen kräver tid. No och spanskan tex.


KLAR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0